STEM PROJECT: QUIVER COLORING 3D

Aktiviti terkini | 17 Januari 2024

Tempat Aktiviti:
PEDi Felda Layang-Layang

Nama VIP:
TIADA

Ringkasan Aktiviti:
• PRINT : Pilih pelbagai gambar yang menyeronokkan pada aplikasi Quiver dan memuat naik gambar yang dipilih.
• COLOR : Peserta diminta mewarna gambar yang dimuat naik.
• SCAN : Bersedia menghidupkan gambar? Imbas lukisan menggunakan aplikasi Quiver.
• PLAY : Tonton 3D Augmented Reality Quiver menghidupkan imej peserta dan membuka kunci dunia permainan yang menarik.

Tujuan:
• Pendidikan tertentu yang dapat menarik minat pelajar ketika pembelajaran dijalankan seperti topik sains, alam sekitar, matematik dan geografi.

Butir-Butir Berkaitan Dengan Aktiviti:
• 3PM: Pendaftaran peserta
• 3.15PM: Peserta diberi taklimat
• 3.20PM: Peserta mewarna lukisan yang diberikan
• 4.30PM: Peserta memuat naik aplikasi Quiver di Tablet
• 4.35PM: Peserta “scan” lukisan menggunakan aplikasi Quiver dan peserta akan melihat hasilnya.

Kelebihan:
• Memberi pendedahan kepada pelajar tentang 3D Augmented yang banyak digunakan dalam pembelajaran masa kini.
• Menarik minat pelajar untuk mempelajari topik tertentu seperti sains, alam sekitar, matematik dan geografi.
• Menjadikan pelajar seorang yang kreatif dan inovatif.

Berikut adalah gambar semasa aktiviti dijalankan:





Kembali ke halaman utama